vendredi 5 février 2010

An American in the European Parliament

Being the only American, it was such an interesting experience for me to meet with all these European students, and hear what they had to say. The most interesting part for me was seeing how the European Union functions. It was really fascinating to see how so many different cultures and types of people come together to work on issues. I was also surprised to see how similar the USA's parliament and the European parliament are, like the way they discuss and vote on issues. This is also a problem in the US, however on a lesser scale since national laws always overide state laws. All in all, I really believe the system is quite similar to the USA's, just more complex . It truly was a great experience for me because I learnt issues that were important to all these different countries, and that together everyone is able to work to make Europe better as a whole.

Étant la seule Américaine, c'était une expérience intéressante pour moi de rencontrer les autres étudiants européens et entendre ce qu'ils avaient à dire. Le moment le plus intéressant pour moi était de voir comment les Européens fonctionnent. C'était vraiment fascinant de voir comment les différentes cultures et les différentes personnalités viennent ensemble travailler sur leurs problèmes. J'étais seulement surprise de voir à quel point le parlement des États-Unis était semblable au Parlement européen, dans la façon qu'ils discutent , qu'ils votent. Aux États-Unis, cependant, les lois nationales dépassent souvent les lois des états. Néanmoins, je crois vraiment que le système est un peu semblable aux États-Unis, juste plus complexe. C'était vraiment une expérience géniale pour moi parce que j'ai appris les problèmes qui étaient important pour les autres pays : travailler ensemble pour une Europe meilleure.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire